◎以手機瀏覽務必從右上角設定切換為電腦版網頁才不會出現礙眼文內廣告和排版亂掉的情況😫◎

原本聽了很難過,想說以前的 Lorde 消失了

那種特立獨行又詭譎神秘的致命吸引力,妳去哪裡了~

不過沒想到如今我已經完完全全癡迷在這個融合電音的 Lorde 裡

畢竟她的唱腔還是 Lorde;不管怎樣我都會愛你的 Lorde ~ ♥ 

 


 

"I realised this is that drunk girl at the party dancing around crying about her ex-boyfriend who everyone thinks is a mess. That's her tonight and tomorrow she starts to rebuild." Lorde said.

「這首歌關於一個喝醉的女孩,在派對上一邊跳舞一邊流淚,全因為那個大家都認為很渾蛋的前男友。這是屬於她的夜晚;當明天到來,她就會是全新的女孩。」——蘿兒

 


 

Lorde 蘿兒

Green Light 綠燈

/

 

[Verse 1]

I do my makeup in somebody else's car

在陌生人車上 我化著我的妝

We order different drinks at the same bars

在同一間酒吧 我們點的不一樣

I know about what you did and I wanna scream the truth

我一清二楚你的罪狀 我恨不得咆哮出真相

She thinks you love the beach, you're such a damn liar

她以為你愛海邊風景 你這個他媽的偽君子

 

[Refrain]

Those great whites, they have big teeth

那些駭人的白 藏了一口烈牙

Hope they bite you

期待它們咬傷你

Thought you said that you would always be in love

曾相信 你說會 永遠愛著我

But you're not in love

但你不再愛了

No more

沒有如果

Did it frighten you

嚇到你了嗎?

How we kissed when we danced on the light up floor?

關於我和他在五光十色的舞池裡熱吻

On the light up floor

在五光十色的舞池裡

 

[Pre-Chorus]

But I hear sounds in my mind

然而我聽見了腦中的聲音

Brand new sounds in my mind

腦海裡全然不同的聲音

But honey I'll be seein' you

但親愛的 我會 一直看見你

'Ever I go

無論我往哪裡走

But honey I'll be seein' you

但親愛的 我總是 不斷看見你

Down every road

出現在每個路口

 

I'm waiting for it

我一直在等著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

那就是我要的

 

[Chorus]

'Cause honey I'll come get my things

因為親愛的我會 回來收拾我的東西

But I can't let go

而心卻收不走

 

I'm waiting for it

所以我正在等著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

我渴望著

 

Oh, I wish I could get my things

噢 我多希望我 能帶走我的一切

And just let go

然後從此放手

 

I'm waiting for it

我不斷期待著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

我渴望著


 

[Verse 2]

Sometimes I wake up in a different bedroom

好幾次我睜開眼 是不一樣的房間

I whisper things, the city sings 'em back to you

我低語一切 讓城市為你高聲歌頌

 

[Refrain]

All those rumors, they have big teeth

那些是非謠言 總有一口烈牙

Hope they bite you

期待它們咬傷你

Thought you said that you would always be in love

曾相信 你說會 永遠愛著我

But you're not in love

但你不再愛了

No more

沒有如果

Did it frighten you

嚇到你了嗎?

How we kissed when we danced on the light up floor?

關於我和他在五光十色的舞池裡熱吻

On the light up floor

在五光十色的舞池裡

 

[Pre-Chorus]

But I hear sounds in my mind

但我聽見了我腦中的聲音

Brand new sounds in my mind

腦海裡全然不同的聲音

But honey I'll be seein' you

不過親愛的 我會 一直看見你

'Ever I go

無論我往哪裡走

But honey I'll be seein' you

親愛的 我總是 不斷看見你

Down every road

出現在每個路口

 

I'm waiting for it

我一直在等著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

那就是我要的

 

[Chorus]

'Cause honey I'll come get my things

因為親愛的我會 回來收拾我的東西

But I can't let go

而心卻收不走

 

I'm waiting for it

所以我正在等著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

我渴望著

 

Oh, honey I'll come get my things

噢親愛的我會 回來帶走我的東西

But I can't let go

但心帶不走

 

I'm waiting for it

我一直在等著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

我渴望著

 

Yeah honey I'll come get my things

對親愛的我會 回來收拾我的東西

But I can't let go

而心卻收不走

 

I'm waiting for it

所以我正在等著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

我渴望著

 

Oh, I wish I could get my things

噢 我多希望我 能帶走我的一切

And just let go

然後從此放手

 

I'm waiting for it

我不斷期待著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

我渴望著

 

[Outro]

I'm waiting for it

我一直期待著

That green light

那盞綠燈亮起

I want it

我渴望著

[x6]

 

 

 


 

 Live (依推薦順序排列) 

 

Lorde - Green Light - Later… with Jools Holland - BBC Two

獨自一人在舞台中央的她,完全沉浸在音樂中;運鏡很漂亮,可以看見他的舞姿和表情

幾乎每一秒都讓我揪心,Lorde 真的是當今非常出色的表演者 ;-;

 

Lorde - Green Light (Live From The 2017 Billboard Music Awards)

BBMA上的排場真的太棒,打造KTV場景整個讓人完全投入…

無論是歌聲還是那種在KTV放肆高歌的爽快;Lorde is Queen ;v;

 

Lorde - Green Light - Live at Coachella 2017 Sunday, April 16th

Coachella 音樂節的演出,雖然前半段收音跟氣氛不是那麼完美

但後半段舞群一上來整個派對細胞都爆發了啊啊啊,完全就是狂歡釋放,很痛快

 

Lorde - Green Light (Radio 1's Big Weekend 2017)

撇開那個奇怪的衣服跟墨鏡XD 這個LIVE的收音很不錯,低音很完美

只可惜沒有特色舞群也沒有近拍Lorde的臉而且她戴墨鏡看不到眼睛所以倒數第二推薦 XDD

Lorde - Green Light (Live On SNL/2017)

週六夜初登場便無懈可擊的表演,然而現場的編曲還是之後有修改的好多了

所以沒有很推薦這版,鼓聲不夠重不夠爽快,但 Lorde 還是很棒 ♥

 


 

 

★ If you like my translation, plz give me a thumbs up and let me know. It helps a lot! x

★月底更新當月新歌歌單!頻繁更新好音樂翻譯介紹!若喜歡我的翻譯、置頂每日推薦音樂,歡迎加入書籤追蹤Achi西洋blog,感謝你的點閱:)

★若有翻譯上的疑惑跟錯誤歡迎留言討論指正!

創立了粉絲團!如果希望追蹤我的翻譯跟新歌推薦歡歡歡迎按個讚 :D

延伸分享 -

Lorde - Liability (Live On SNL/2017)


 

Lorde - White Teeth Teens (Live On Letterman)


 

arrow
arrow

    Achi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()